Monday, January 12, 2009

first fall

Bismillah.. gah sahaja title post kali ini. sebenarnya hari ini bersejarah buat Ashraf kerana cabut gigi for the first time. Lama dah gigi tuh goyang, hingga la pagi tadi. yg menariknya, pertama, dia sendiri yg cabut gigi tuh dan keduanya, gigi baru sudah sedia keluar menggantikan gigi yg bakal patah.

Hari ini Ahsraf ikut aku ke uni, so most of the time dok kat pg room, dia main games. Rasa bersalah gak tapi aku ada juga tunjukkan some educational games ke dia. Unfortunately dia lebih suka racing games. Tghari belanja dia makan chips then pegi print articles kat ofis.

On way back ke albany bus station, naik bus richies, Ashraf bagi $2 ke driver bus (utk tiket dia), then aku letak card (utk tiket aku). tapi cepat si driver Maori tuh print resit dan pulangkan 40 sen. Pelik gak aku tapi dia terus suruh duduk. Bila tgk resit rupanya dia charge aku jer utk 1 stage (padahal dari akoranga station ke albany station 2 stages). so bila bus da smp, aku jumpa dia bgth aku belum bayar part aku sebenarnya. cepat2 dia reply "it's ok, c u tomorrow!". Aku pun balas 'thanks a lot'... lepas tuh terfikir kenapa dia bertindak baik hati ke aku? adakah sebab aku bawa ashraf, atau sbb aku bertudung (muslim) dan dia bersimpati kepada nasib muslim yg melanda bumi palestin waktu ini? Aku hanya boleh membuat andaian, tepat atau tidak lain cerita.. tapi intuition aku kearah sebab kedua...

No comments: